Zabrinuti ste da li ćete moći da dišete u slobodnom padu tokom tandem skoka?
Možda je bolje pitanje, jeste li uopšte zabrinuti što ste se odučili na skakanje padobranom?
Ako smo vas zatekli ovim pitanjem - duboko uzdahnite! Šala je uspela!
U ovom blog tekstu ćemo to razložiti sa nekim direktnim govorom - malo iskrenosti koja pokriva pitanja koja vas najviše brinu. Hajde da se udubimo tako što ćemo odgovoriti na prvo pitanje koje vas je zapravo dovelo ovde:
KAKO DA DIŠETE TOKOM TANDEM SKOKA PADOBRANOM?
Često se veruje da ne možete da dišete tokom skakanja padobranom, ali to nije tačno. Možete disati sve vreme tokom slobodnog pada! Ključ je da se opustite. Udahnite kroz nos i izdahnite kroz usta. To je tako jednostavno!
Izlazak iz aviona vam bukvalno oduzima dah, do te mere da ga mnogi ljudi zadržavaju, ali vi zaista možete da udahnete i biće dosta kiseonika u vazduhu. Ne plašite se, pričaćemo sa vama kroz celo iskustvo!
U nastavku su glavna pitanja koja čujemo skoro svaki dan!
DA LI JE TANDEM SKOK PADOBRANOM ZASTRAŠUJUĆ?
Da li je skakanje iz aviona zastrašujuće? Iskreno, jeste. Da nije, ne bi bilo ni približno tako ispunjavajuće. Veliki uspeh u životu obično dolazi nakon suočavanja sa nečim što nas plaši - sve dok ne izađemo na drugu stranu kao pobednici! Odatle dolazi osnaživanje.
Učimo vas da prigrlite strah, da se borite sa njim, a zatim da dišete kroz njega.
Ovaj proces je odlična analogija za dobijanje većine stvari u životu.
Zastrašujući deo kod skakanja padobranom je zaista strah od nepoznatog, a ne sam fizički čin padobranstva. Mentalni izazovi pripreme za izlazak iz aviona su tamo gde je strah, ali iskoračiti kroz vrata i skočiti u slobodan pad je blaženo! Mnogi bi rekli da je terapeutski.
U padobranstvu, kao i u životu, moramo da merimo rizik i nagradu i kao što bi mnogi naši tandem padobranci svedočili- nagrada od skakanja je velika!
DA LI MOŽEŠ DA SE ONESVESTIŠ TOKOM TANDEM SKOKA ?
Moguće je da se onesvestite tokom skakanja padobranom – videli smo da se to dešava kada ste pod otvorenim padobranom, ali to nije zbog straha ili nedostatka kiseonika, već zbog dehidracije ili zbog toga što niste jeli pre skakanja.
Mnogo je nervozne energije koja vodi do skoka i kada konačno izađete iz aviona, telo oslobađa mnogo energije i adrenalina. Ako u telu nema ničega što bi podržalo taj talas, onda je izvodljivo da se onesvestite kada ste pod padobranom. Nismo videli da se ovo dešava tokom slobodnog pada, jer nalet adrenalina čini da se svi osećaju veoma budno!
U svakom slučaju, traje vrlo kratko ( svega par sekudni ) i nakon toga svi nesmetano nastave da uživaju u letu padobranom, čak, ne znajući šta se desilo pola minuta pre.
KAKAV JE OSEĆAJ TANDEM SKOKA PADOBRANOM?
Skakanje padobranom se jako teško definiše. To je “ništa” što ste ikada ranije iskusili! Nije bestežinsko, ali je blizu! Mnogi ljudi misle da je osećaj tokom tandem skoka kao na rolerkosteru, ali ni to nije ni malo slično! Nemate stomak u grlu kada izađete iz aviona, niti osećate brzinu ili nalet zemlje – to je kao da lebdite.
Znati kakav je osećaj skakanja padobranom, znači doživeti ga kao ništa drugo u životu!
MOŽETE LI DA SKAČETE PADOBRANOM UKOLIKO SE PLAŠITE VISINE?
Da, da i da! Da li biste verovali da se mnogi instruktori padobranstva i tandem padobranci plaše visine (zvanični izraz je akrofobija). Postoji razlika između biti na krovu kuće i na vratima aviona. Osim očigledne razlike u nadmorskoj visini, gledati na horizont i videti lepotu zemlje ispod, je mnogo drugačije.
Teško je objasniti, ali mi rutinski imamo tandem padobrance koji najradije ne bi hodali preko običnog mosta, ali izuzetno vole padobranstvo.
What Skydiving Taught Me About Fear | STORYTIME
ŠTA AKO SE PADOBRAN NE OTVORI?
Ovo je uobičajeno pitanje. Postoji mogućnost da padobran ima neku vrstu kvara. Mnogi padobranski centri ne bi želeli da ovo znate, ali može da se desi s vremena na vreme. Neispravnost padobrana je izuzetno retka pojava, ali ako se dogodi, nada se ne gubi - zahvaljujući rezervnom padobranu, poznatom kao rezerva. Svi padobranski sistemi za padobranstvo opremljeni su glavnim i rezervnim padobranom.
( Napominjemo da Padobranski centar Beograd koristi najsavremenije padobrane "UPT SIGMA “ . Čak 72% padobranskih klubova u svetu koristi ovu opremu jer se smatra najbeznednijom )
Ako postoji potreba za odbacivanjem glavnog padobrana, to je jednostavno kao povlačenje ručice koja otvara glavni, a zatim povlačenje druge ručice da bi se aktivirala rezerva.
Hajdemo korak dalje... šta ako se tandem instruktor onesvesti i ne može da otvori rezervu? Dobre vesti... Postoji slatka tehnologija napravljena da se nosi i sa tom situacijom. Zove se uređaj za automatsku aktivaciju (ili AAD). AAD je mali kompjuterski sistem koji meri visinu i brzinu. Sistem inteligentno prepoznaje da ako tandem instruktor i tandem padobranac i dalje padaju iznad unapred određenog praga visine, onda će računar automatski aktivirati rezervu. To je neverovatan komad tehnologije i uređaj koji smo instalirali na sve naše tandem padobranske sisteme u Padobranskom centru Beograd
ŠTA AKO DOĐEM DO VRATA AVIONA I ODLUČIM DA NE ŽELIM DA SKOČIM?
Odluka da izađete iz aviona je vaša i samo vaša. Ako ne želite da skačete padobranom kada dođe vreme za skok, nećemo vas terati. Osnaživanje koje dolazi od padobranstva proizilazi iz vaše odluke da to i ostvarite. Ako vam to nije dozvoljeno, mi ćemo se voziti avionom sa vama i nećemo vas naterati da se osećate loše, zato što ne prihvatamo odluku da skočite “zdravo za gotovo” .
Treba napomenuti, da se odluka o odustajanju od skoka, čak i za one koji su uplašeni, retko dešava. Ceo naš pristup obuci za tandem skok je osmišljen tako, da pripremi naše tandem padobrance za trenutak kada se vrata aviona otvore, koristeći vizuelizaciju i podučavajući vas da se osećate prijatno, fokusirajući se na svoje disanje i zadržavanje smirenosti.
Nadamo se da smo rešili nedoumice koje izazivaju strah ili anksioznost u vezi sa vašim prvim tandem skokom padobranom! Ako imate bilo kakvih pitanja, slobodno nas kontaktirajte ili pogledajte našu stranicu sa čestim pitanjima ili pogledajte naše slične članke u nastavku.